W fabularnej grze terenowej Podróż szlakami Jaćwingów udział wzięło 5 drużyn: Wilki, Dziki, Jelenie, Żubry i Orły, w sumie 19 osób.
Na początku każda drużyna otrzymała racje żywnościowe i wodę, które bezsprzecznie przydały się podczas wędrówki po lasach i pustyniach naszej krainy. Śmiałkowie weszli na „suwalski Olimp”, gdzie spotkali zapłakaną matkę i dowiedzieli się o zaginięciu dziecka, znaleźli pierwsze wskazówki oraz wisiorki, przedstawiające podobizny ich klanowych (drużynowych) zwierząt.
Na trasie czekało ich wiele przeszkód, zadań i zagadek. Musieli pomóc niewieście uszyć kreację na jesienne przesilenie, odnaleźć kurhan znanego bohatera bądź znanej bohaterki, wykazać się cierpliwością i wyłowić wskazówkę pod nadzorem rybaka, porozumieć się z szaleńcem i wykazać się odwagą stąpając po nieznanym gruncie, zręcznością w polowaniu na zwierzynę oraz znajomością alchemii pod okiem wiedźmy. Jedna z drużyn pomogła także matce tworząc laleczkę dla zaginionej Sławy.
Dzielni wojownicy przeszli wszystkie czekające na nich próby i odnaleźli zagubione dziecko – Sławę. Okazało się, że w osobie Sławy skrywał się Perun, który przywitał poległych śmiałków w swojej domenie i zaprosił ich na wspólną ucztę w obecności innych bóstw…
Na koniec drużyny zostały zaproszone na biesiadę i otrzymały upominki, a każdy miał okazję wybić sobie pamiątkową monetę.